RODO
Szanowna Pani/Panie,
ze względu na regulacje Unii Europejskiej dotyczące ochrony danych osobowych, wynikające
z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) -
zwanego dalej „RODO”, wykonując obowiązek wynikający z art. 13 RODO, uprzejmie informuję, iż:
- Kancelaria Adwokacka adwokat Agnieszka Padło-Sowińska jest
Administratorem Danych w stosunku do danych osobowych, które zostały jej przez Panią/Pana
przekazane.
- Siedziba Kancelarii mieści się pod adresem: 40-058 Katowice, ul.
M. Skłodowskiej – Curie 22.
- Dane kontaktowe Kancelarii są następujące:
tel. (+48) 501 249 005
e-mail: adw.padlo@onet.pl
- Celem przetwarzania przez Kancelarię danych osobowych otrzymanych od
Pani/Pana jest wyłącznie świadczenie pomocy prawnej na Pani/Pana rzecz. Przetwarzanie danych
osobowych jest niezbędne do wykonania umowy o świadczenie pomocy prawnej, zawartej pomiędzy
Panią/Panem a Kancelarią (art. 6 ust. 1 lit b RODO). Dodatkowo, przekazywane przez
Panią/Pana informacje podlegają jeszcze dalej idącej ochronie ze względu na obowiązującą
Kancelarię tajemnicę adwokacką.
- Jedynymi odbiorcami danych osobowych przekazanych przez Panią/Pana są
współpracownicy Kancelarii oraz podmioty przetwarzające dane na podstawie umowy
z Kancelarią (obsługa księgowa, obsługa informatyczna, usługi poczty elektronicznej).
- Kancelaria nie będzie przekazywać otrzymanych od Pani/Pana danych
osobowych do Państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- Kancelaria stosuje odpowiednie i właściwe zabezpieczenia,
w celu ochrony przetwarzania danych osobowych.
- Ma Pani/Pan prawo do żądania od Kancelarii dostępu do swoich danych
osobowych, ich sprostowania, - w określonych przypadkach - usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także
prawo do przeniesienia danych do innego podmiotu.
- Na każde Pani/Pana żądanie Kancelaria wyda Pani Panu kopię danych.
- Kancelaria będzie przechowywać powierzone przez Panią/Pana dane
w okresie wykonywania umowy, a następnie – w okresie przedawnienia roszczeń. Po
upływie tego okresu, dane będą anonimizowane lub usuwane.
- Ma Pani/Pan prawo do żądania od Kancelarii dostępu do swoich danych
osobowych, ich sprostowania, - w określonych przypadkach - usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także
prawo do przeniesienia danych do innego podmiotu.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego
się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednak
stanowi wymóg umowny, wynikający z umowy o świadczenie pomocy prawnej zawartej przez
Panią/Pana z Kancelarią. Jeżeli zażąda Pani/Pan usunięcia lub ograniczenia danych, wniesie
Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania danych przez Kancelarię lub zażąda ich przeniesienia do
innego podmiotu, wówczas Kancelaria nie będzie mogła świadczyć na rzecz Pani/Pana pomocy
prawnej, co uniemożliwi zawarcie umowy o świadczenie pomocy prawnej lub jej wykonanie. Po
zakończeniu umowy, Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu ustalenia, czy z uwagi na
konflikt interesów nie ma przeszkód w świadczeniu pomocy prawnej innej osobie, gdyż adwokat ma
obowiązek badania w/w okoliczności, jak również w celu dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami.
- Kancelaria nie przetwarza danych osobowych w sposób prowadzący do
zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie prowadzi profilowania, o którym mowa
w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.